هفتمین همایش سراسری طب و قضا

هفتمین همایش سراسری طب و قضا به مدت 2 روز از تاریخ 1402/04/04 لغایت 1402/04/5 توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در شهر تهران برگزار شد.

این برنامه دارای 6/5 امتیاز بازآموزی بود و پزشکان عمومی، متخصصان جراحی عمومی، بیماری‌های داخلی، طب سالمندی، قلب و عروق، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانشناسان از جمله گروه‌های هدف این برنامه بودند.

حوزه‌های تحت پوشش همایش واکاوي پزشکي، حقوقي و فقهي جبران خسارتهاي مصدومين – زندگي نباتي و تعدد ديات – آسيبهاي ناشي از اقدامات درماني- هزينه‌هاي درمان- تبيين واژگان مندرج در قوانين موثر در کارشناسي‌هاي پزشکي – تهديد و خطرجاني – معيوب درمان شدن – مفهوم عرف- بررسي و واکاوي پزشکي، حقوقي و فقهي مسائل نوين پزشکي – اهداي جنين، اسپرم، تخمك و رحم اجاره‌اي – زمان ولوج روح – اختلال هويت جنسي می باشند. در این برنامه، این محورها در قالب کمیته های علمی با حضور پزشکان، حقوقدانان و کارشناسان فقهی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهند شد و سعی خواهد شد برای رفع این مشکلات در قالب بیانیه همایش، ارائه طریق نمایند و توصیه های گوناگون همایش را از مبادی ذیربط برای اجرایی شدن پیگیری نمایند.

هفتمین همایش سراسری طب و قضا: تهران- جنت آباد شمالی- خ جوانمرد- کوچه دهم- پلاک 110 – مجتمع آدینه بود.

در این همایش که با هدف تقریب آرا پزشکان قانونی و قضات برگزار شد، 35 مقاله به شکل سخنرانی و 30 مقاله در قالب پوستر ارائه و سایر مقالات پذیرفته شده نیز در کتابچه این همایش منتشر شده است.

 

 

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا