اعطای مجوز مرجعیت استعلام اختراع از سوی اداره مالکیت معنوی به مرکز تحقیقات پزشکی قانونی

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، با پیگیری کارشناسان این مرکز، مجوز صلاحیت این مرکز به عنوان مرجع استعلام اظهارنامه‌های ثبت اختراع توسط اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت اختراع کشور صادر گردید.

از زمان صدور این مجوز، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به عنوان یکی از مراجع استعلام ذیصلاح برای بررسی و داوری اظهارنامه‌های ثبت اختراعات از نظر دفتر مالکیت معنوی در دسترس مخترعین داخل و خارج کشور خواهد بود.

امروزه نقش اساسی و تعیین کننده حمایت از حقوق مالکیت معنوی در ایجاد زمینه ابتکار و نوآوری و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رشد سرمایه‌گذاری و تجارت بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست. در ایران مرکز مالکیت معنوی وابسته به سازمان ثبت اختراعات کشور، مسئولیت این امر خطیر را بر عهده دارد. این اداره پس از بررسی اولیه اظهارنامه‌های واصله، بررسی ماهوی آن‌ها را به مراجع استعلام ارجاع داده و بر مبنای نظر آن‌ها اقدام به تایید یا رد یک ادعا می‌نماید.

ثبت اختراع در کشور بصورت آنلاین از طریق وب سایت مرکز مالکیت معنوی انجام خواهد شد که پس از طی مراحل قانونی شامل ایجاد حساب کاربری و بررسی کارشناسی مستندات، داوری علمی آن به مراجع استعلام واگذار خواهد شد. لیست مراجع استعلام مورد تایید مرکز مالکیت معنوی در وبسایت این مرکز به آدرس https://ipm.ssaa.ir/ENQ/List قابل دسترسی می ‌باشد.

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا