اولین جلسه ممیزی اخذ گواهینامه ایزو ۱۰۰۱۵ مرکز تحقیقات پزشکی قانونی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، با توجه به اهمیت پیاده‌سازی استاندارد ISO 10015 که بیانگر رهنمودها و دستورالعمل‌هایی برای بهبود مدیریت شایستگی، توسعه افراد و اجرای برنامه‌های آموزشی در سازمان‌ها می‌باشد، معاونت آموزش مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اقدام به اخذ استاندارد ISO 10015  نموده و جهت انجام ممیزی اول، جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز، مشاوران شرکت مرزبان توسعه کیفیت و ممیز شرکت IMQ در محل سالن جلسات مرکز در روز سه شنبه مورخ 1403/06/06 برگزار گردید. این جلسه با بررسی مستندات مربوط، طرح مسائل توسط ممیز و ارائه توضیحات کارشناسان مرکز سپری گردید. در پایان جلسه، با تایید ممیز، مرحله اول با موفقیت سپری شد.

ISO 10015 چیست؟

وجود پرسنل در تمامی سازمان‌ها ضروری است و عملکرد سازمانی به نحوه استفاده از صلاحیت‌ها و شایستگی‌های افراد در محل کار بستگی دارد. موفقیت سازمان‌ها مستلزم شایستگی و توسعه افراد در سطح سازمانی، تیمی، گروهی و فردی است. بدیهی است که مدیریت شایستگی و توسعه افراد با یکدیگر ارتباط دارند: توسعه افراد بخشی از مدیریت شایستگی است و افراد شایسته به توسعه نیاز دارند. این دو ساختار، ارتباطی درونی با هم دارند و از بسیاری جهات جدا نشدنی و غیر قابل تفکیک هستند.

استاندارد ISO 10015 راهنمایی در حوزه مربوط به مدیریت شایستگی و توسعه افراد، سازمان‌ها و کارکنان آنها است و این ایزو دستورالعمل‌هایی برای کمک به سازمان‌ها در مدیریت شایستگی و توسعه افرادشان را فراهم می‌کند.

این ایزو به ترتیب از چهار مرحله طرح، عمل، انجام و بررسی تشکیل شده است. در مرحله طرح به شناسایی نیازهای شایستگی، ارزیابی شکاف‌های شایستگی و برنامه‌ریزی برای توسعه شایستگی می‌پردازد؛ مرحله عمل، شناسایی مناطق نیازمند توسعه بیشتر و بهبود فعایت‌های توسعه را در برمی گیرد؛ مرحله انجام، ایجاد یک برنامه توسعه و اجرای فعالیت‌های توسعه را شامل می‌شود و در نهایت مرحله بررسی، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های توسعه در برابر نیازهای شایستگی را بررسی می‌نماید.

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا