برگزاری اولین جلسه دوره آموزشی اداره ثبت اختراعات مرکز مالکیت معنوی در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، به همت دفتر مالکیت معنوی این مرکز، اولین جلسه از سری کارگاه‌های آموزشی اداره ثبت اختراعات مرکز مالکیت معنوی، با موضوع دانش مالکیت فکری در روز سه شنبه 1 شهریور 1401 در سالن شماره یک حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور ریاست مرکز تحقیقات، تنی چند از اعضای هیات علمی سازمان و کلیه کارشناسان معاونت پژوهش مرکز تحقیقات برگزار گردید، جناب آقای مهرداد الیاسی، رئیس اداره ثبت اختراعات، به ارائه مطالبی از مبانی مالکیت فکری، و مصادیق آن پرداخت.

طبق برنامه تعیین شده، اولین دوره این کارگاه به آموزش مهارت اول از مجموعه مهارت‌های لازم برای کارشناسی در امر بررسی اظهارنامه‌های اختراعات اختصاص داده شد. این مهارت‌ها شامل مباحثی از قبیل: مبانی دانش مالکیت فکری، بررسی شکلی اظهارنامه اختراع و ضمائم آن، فرآیند ثبت اختراع، طبقه‌بندی بین‌المللی اختراعات، جستجوی اختراعات موجود، بررسی ماهوی اختراع، ارزیابی وحدت اختراع، نحوه تکمیل گزارش داوری، مهارت‌های نرم‌افزاری، بررسی اختصاصی حوزه علوم پزشکی و آشنایی با حوزه ثبت بین‌المللی می‌باشد.

لازم به ذکر است این دوره‌ها به درخواست مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و زیر نظر اداره ثبت اختراعات برگزار می‌گردد و در انتهای آن به شرکت‌کنندگان، گواهی معتبر اعطا می‌گردد.

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا