کارگاه علمی و مهارتی کلینیکال آناتومی توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، اولین دوره آموزشی مهارتی کاداوریک سرجری تحت عنوان کلینیکال آناتومی در حوزه آموزش برخی پروسیجرهای زیبایی ناحیه صورت در قالب یک کارگاه تئوری و عملی سه روزه در تاریخ 27 الی 29 مرداد توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی تهران برگزار شد.

در این دوره اساتید آناتومی عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرسین حوزه استتیک و مدرسین تشریح عملی پزشکی قانونی به تدریس مباحث تئوری و آموزش مهارت‌های عملی پرداختند. کارآموزان شرکت‌کننده در دوره از پزشکان علاقه‌مند و فعال در حیله زیبایی بودند و پس از آشنایی با مباحث علمی، نظری و مشاهده عناصر تشریحی صورت و مقایسه آن با نشانه‌های سطحی، به کارورزی نیز پرداخته و با چگونگی و نتایج اجرای تزریقات جلدی در عناصر تشریح زیر پوست آشنا شده و در این باره مهارت مربوطه را کسب نمودند.

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در نظر دارد با اجرای وظایف خویش در راستای اجرای سند آموزشی سازمان پزشکی قانونی و ارائه نقش آموزشی منحصربه فرد خود جهت ارتقاء نظام سلامت کشور با همکاری اساتید گروه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی از این به بعد کارگاه‌های عملی مربوطه را در کشور برگزار نماید.

شایان ذکر است تاکنون علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی با محور آموزشی کاداوریک مجبور به مسافرت به کشورهای دور و نزدیک، و صرف زمان طولانی و تحمل مشکلات اخذ روادید و پرداخت هزینه‌های گزاف ارزی جهت حضور در کارگاه‌های مذکور و هزینه‌های مسافرت و اقامت بوده‌اند و با برگزاری این کارگاه‌ها نه تنها در آموزش پزشکی در کشور شاهد ارتقاء چشمگیری خواهیم بود بلکه به نحو قابل توجهی از مشکلات مربوط به پزشکان داوطلب کسب مهارت‌های علمی و عملی نوین کاسته خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا